فصد خون شرق تهران
آبینه
خشکشویی
جرثقیل برقی

مسابقات قهرمانی نیوکونگ فو کشور و انتخابی تیم ملی در چالوس

نیوکونگ فو

نوشهر – ایرنا – مسابقات قهرمانی نیوکونگ فو کشور جام شهید مدافع حرم حسین بواس و انتخابی تیم ملی روز چهارشنبه در سالن شهدای چهار هزار نفری چالوس آغاز شد.

رشته ورزشی رزمی نیوکونگ فو از سبک های مستقل رشته رزمی کونگ فو به شمار می رود که هنرجو با اتکا به سرعت و انعطاف پذیری عضلات بدن به رقابت با حریفان می پردازد.

دبیر برگزاری این مسابقات روز چهارشنبه به ایرنا اظهار داشت : ۴۰۰ کونگ فو کار در قالب ۱۹ تیم از ۱۸ استان کشور در مسابقات قهرمانی نیوکونگ فو کشوری انتخابی تیم ملی جام شهید مدافع حرم حسین بواس گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر شرکت کردند. 

مجتبی نوری فر تصریح کرد: ورزشکارانی از استان های تهران، البرز، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان، آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، همدان، اردبیل، اصفهان، مرکزی، سمنان، یزد، فارس، زنجان، قم و مازندران و تیم چالوس نیز با ۴۰ ورزشکار در این دوره از مسابقات حضور دارند.
وی گفت : در این مسابقات ۲ روزه که نیوکونگ فو کاران در چهار رده سنی نونهالان ، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان در ۲ بخش رزم و فرم به رقابت می پردازند.

او افزود : ۳۰ داور رسمی کمیته نیوکونگ فو و فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی از جمهوری اسلامی ایران و تعداد ۲۰ نفر تیم اجرایی ، برای برگزاری این مسابقات نظارت و فعالیت دارند .
نوری فر گفت که در پایان به نفرات برتر تندیس افتخار که مزین به نام و چهره شهید مدافع حرم حسین بواس است اهداء خواهد شد و رئیس و بنیانگذار کمیته نیوکونگ فو استاد محمد تقی محصولی به همراه پدر بزرگوار شهید مدافع حرم حسین بواس از میهمانان ویژه این مسابقات خواهند بود.

حسین بواس

حسین بواس دومین شهید مدافع حرم از اهالی شهرستان چالوس بود که از نوجوانی به این ورزش روی آورد و یکی از ورزشکاران با اخلاق و انقلابی در رشته نیوکونگ فو بود که در فروردین سال گذشته در سوریه به شهادت رسید.
رشته رزمی نیوکونگ فو در سال ۱۳۶۲ در کشور پایه گذاری شد ولی مراحل تحقیق و تکامل این رشته ورزشی در ابعاد علمی ، فلسفی و رزمی ۱۷ سال به طول انجامید و در نهایت در سال ۱۳۷۹ اعلام موجودیت کرد و پس از ارائه به فدراسیون ورزشهای رزمی توسط کمیته فنی وقت مورد بررسی های کارشناسی قرار گرفت و طی نامه ای مجزا از طرف کمیته فنی به ریاست فدراسیون مجوز رسمیت آن صادر شد.

بنیانگذار و رئیس سبک محمد تقی معصولی متولد ۱۳۳۳ است که هنر رزمی را از سال۱۳۴۹ در رشته کاراته شروع کرد و در سال ۱۳۵۲ به ورزش کونگ فو روی آورد.
خبرنگار : سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 1 =