فصد خون شرق تهران
آبینه
خشکشویی
جرثقیل برقی

هاشمی‌نسب: حق نداریم قشقایی را دست کم بگیریم

مربی تیم فولاد با انتقاد از اشتباه‌های انجام شده داوری در دیدار این تیم برابر نساجی گفت: امیدوارم مانند فصل گذشته اشتباه داوری علیه فولاد از بازی با نساجی آغاز نشود و اوج نگیرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، مهدی هاشمی نسب درباره دیدار فولاد برابر نساجی اظهار کرد: قبل از بازی با توجه به شرایط زمین ورزشگاه وطنی می‌دانستیم دیدار دشواری برابر نساجی داریم. بلحاظ فنی به تیممان اطمینان کامل داشتیم و از نظر شرایط روحی و روانی بخاطر پیروزی برابر گل گوهر در وضعیت بسیار خوبی بودیم اما متاسفانه مانند سال گذشته که در همین موقع فصل در همین زمان و از همین زمین اشتباه‌های داوری علیه فولاد اوج گرفت در این فصل هم داور اشتباه‌های تاثیرگذاری علیه ما داشت. فصل گذشته هر چه به انتهای فصل نزدیک شدیم اشتباه‌های داوری علیه ما بیشتر شد و همین موضوع شک و شبهه‌‌هایی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: پارسال در سه دیدار مهم برابر نفت پارس جنوبی، صنعت نفت آبادان و نساجی داوری علیه ما بود و داوران با اشتباه‌های تاثیرگذار هفت امتیاز را از ما گرفتند آن هم در شرایطی که با دو امتیاز کمتر نسبت به تیم دوم در رده سوم قرار گرفتیم و با وجود اینکه شایستگی کامل نایب قهرمانی و صعود مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را داشتیم مجبور شدیم در پلی‌آف و دیدار برابر العین حاضر شویم. امیدوارم شرایط داوری مثل فصل قبل پیش نرود و این اشتباه‌ها تکرار نشود چون تکرار این اشتباه‌ها ممکن است ذهن آدم را به سمت و سویی ببرد که شاید با واقعیت همخوانی نداشته باشد. تنها چیزی که ما می‌خواهیم اجرای عدالت است و اینکه هر تیمی با توجه به زحمتی که می‌کشد و استحقاقی که دارد نتیجه بگیرد.

هاشمی‌نسب با بیان اینکه ما هم قبول داریم اشتباه داوران جزوی از فوتبال است، افزود: داوران هم انسان هستند و مرتکب اشتباه می‌شوند. بحث من هم این است که اشتباه‌های داوری در لیگ ما سهوی است و نه عمدی اما داوران نباید اشتباه‌های بزرگ مرتکب شوند. در بازی ما برابر نساجی بازیکن حریف نه یک بار بلکه باید دو بار اخراج می‌شد و در صحنه‌ای هم که داور آفساید اعلام کرد حتی با یک چشم هم می‌شد تشخیص داد که آن صحنه آفساید نیست.

او ادامه داد: با توجه به حضور آقای افشاریان که خودش داور قاطعی بود و در دوران داوری‌اش هم اگر اشتباهی مرتکب می‌شد کسی شک نداشت که اشتباهش سهوی است امیدوارم در کمیته داوران اصلاحاتی انجام گیرد تا داوران با شرایط و تمرکز بهتری مسابقات را قضاوت کنند آن هم در شرایطی که لیگ، روزهای حساسی را پشت سر می‌گذارد. در هفته‌ای که گذشت اشتباه داوری فقط مختص تیم ما نبود و در بازیهای بزرگ و کوچک اشتباه‌های داوری رخ داد. متاسفانه اشتباه داوری بازی ما برابر نساجی زیر سایه حاشیه‌های بازی استقلال و پرسپولیس قرار گرفت اما واقعیت این است ما بازی با نساجی را با اشتباه‌های تیم داوری باختیم و حتی کمک داور هم در فرودگاه بخاطر پرچم اشتباهی که زد عذرخواهی کرد.

مربی فولاد در پاسخ به این سوال که کارشناسان داوری همگی به اشتباه بودن آفساید در صحنه گل لوسیانو پریرا اذعان کردند و بیشتر آنها گفتند بازیکن شماره ۸۸ نساجی باید در صحنه دیگری اخراج می‌شد اظهار کرد: کارشناسان بی‌طرفانه صحبت می‌کنند چون ذی‌نفع نیستند اما قرار نیست با استفاده از نظرات کارشناسان داورها را تحت فشار بگذاریم. تنها امیدوارم این اشتباه‌ها تکرار نشود و مدام اتفاق نیفتاد. وقتی یک بار یا دو بار اشتباهی رخ می‌دهد می‌توان از کنار آن گذشت اما وقتی علیه یک تیم به صورت مداوم اشتباه اتفاق می‌افتد نمی‌شود از کنار آن به سادگی گذشت. هفت، هشت تیم در بالای جدول در حال رقابتند و فولاد هم در تلاش است بتواند موقعیتش را در جدول حفظ کند. ما برای حفظ جایگاه‌مان چیزی جز اجرای عدالت نمی‌خواهیم و امیدوارم بازی با نساجی مثل فصل قبل شروع و اوجگیری اشتباه‌های داوران علیه فولاد نباشد.

هاشمی‌نسب درباره دیدار فردای فولاد برابر تیم قشقایی شیراز اظهار کرد: جام حذفی در همه جای دنیا جام شگفتی‌هاست و قرعه هم امسال طوری برای ما در آمده که باید برای دومین بازی پیاپی بیرون از خانه به مصاف حریفان برویم. شاید قشقایی تیم دسته اولی باشد اما برای ما با تیمی مدعی از لیگ برتر تفاوتی ندارد و می‌دانیم کار سختی برابر این تیم داریم. جام حذفی جام شگفتی‌هاست و همین تیم قشقایی هم سابقه شگفتی‌آفرینی را در جام حذفی داشته است بنابراین حق نداریم این تیم را دست کم و آسان در نظر بگیریم.

او در پاسخ به این سوال که در این مدت درباره بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی فولاد زیاد صحبت شده اما با توجه به فشردگی شدید لیگ قهرمانان و بازگشت شما به لیگ برتر و از سرگیری جام حذفی این مشکل بیشتر نمود پیدا کرده اظهار کرد: حقیقتا حضور در این سه جبهه با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی کاری فوق‌العاده دشوار است. در لیگ قهرمانان آسیا از این ناحیه ضربه خوردیم و با وجود اینکه بلحاظ شکلی عملکرد بسیار خوبی داشتیم در بازیهای برگشت بدلیل خستگی بازیکنان کارمان برابر بهترین تیمهای آسیا بسیار دشوار شد و در نهایت با وجود اینکه حق‌مان بود نتوانستیم بخاطر محدودیت بازیکن و کم‌تجربگی به مرحله حذفی صعود کنیم اما با این حال تلاش می‌کنیم در ادامه مسابقات با نتایجی که می‌گیریم دوباره مجوز حضور در آسیا را کسب کنیم و با تجربه‌ای که کسب شده سال آینده در آسیا هم موفق شویم، حالا چه ما در این تیم باشیم یا خیر.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 1 =