فصد خون شرق تهران
آبینه
خشکشویی
جرثقیل برقی

امیرحسین زارع تنها صدرنشین ایرانی؛ تیلور پایین‌تر از حسن یزدانی/ بازگشت روس‌ها به رنکینگ جهانی

امیرحسین زارع که طلای سنگین‎‌وزن کشتی آزاد ایران را در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد به دست آورد، تنها کشتی‌گیر ایرانی است که در صدر رنکینگ وزن خود قرار دارد.

بر اساس آخرین تغییراتی که بعد از برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی جهان در رنکینگ اوزان دهگانه ایجاد شده، امیرحسین زارع تنها ایرانی است که صدر رنکینگ وزن خود را در اختیار دارد.

رحمان عموزاد و کامران قاسم‌پور که پیش از مسابقات جهانی رنک بالایی داشتند، با سقوط مواجه شده و عموزاد که دست خالی مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد را ترک کرد در جایگاه پنجم وزن ۶۵ کیلوگرم قرار گرفته است.

کامران قاسم‌پور هم به واسطه غیبت در این رقابت‌ها از رنکینگ خارج شده، اما یونس امامی با وجود عدم کسب مدال در بلگراد، رده چهارم ۷۴ کیلوگرم را از آن خود دارد.

نکته جالب توجه، بازگشت کشتی‌گیران روسیه به رنکینگ است. آنها به واسطه غیبت در همه مسابقات سال ۲۰۲۲ و پس از آن، پیش از جهانی رنک نداشتند، اما حالا سیداکوف و عثمانوف به واسطه کسب نشان طلای دو وزن ۷۴ و ۷۹ کیلوگرم، به ترتیب جایگاه دوم و سوم اوزان خود را به دست آورده‌اند. البته همچنان ملیتی مقابل اسم آنها درج نشده و پرچم سفید نمایش داده شده است. آنها به اسم تیم AIN (بی‌طرف) مجوز حضور در مسابقات جهانی بلگراد را به دست آوردند.

وزن ۵۷ کیلوگرم: ۱-وان هائو زو (چین) ۲- استفان میسیچ (صربستان) ۳- آلماز عثمانبکوف (قرقیزستان)، ۴- ری هیگوچی (ژاپن)

وزن ۶۱ کیلوگرم: ۱-شوتا فارتنادزه (گرجستان) ۲- تائربک ژوماشبک اولو (قرقیزستان) ۳- ویتالی آروجا (آمریکا) ۴-امراه ارمانگلو (ترکیه)

وزن ۶۵ کیلوگرم: ۱-تولگا تومور اوچیر (مغولستان)، ۲-ریورا (پورتوریکو) ۳-اسماعیل موسکائف (مجارستان) ۴- وازگن توانیان (ارمنستان) ۵- رحمان عموزاد (ایران)

وزن ۷۰ کیلوگرم: ۱- زین رترفورد (آمریکا) ۲- ارنازار آکماتعلیف (قرقیزستان) ۳- امیرمحمد یزدانی (ایران) ۴- آرمن آندراسیان (ارمنستان)

وزن ۷۴ کیلوگرم: ۱- کایل دِیک (آمریکا) ۲- زائوربک سیداکوف (روسیه) ۳- فنگ لو (چین) ۴- یونس امامی (ایران)

وزن ۷۹ کیلوگرم: ولادیمیر گامکریلدزه (گرجستان) ۲- واسیلی میخائیلوف (اوکراین) ۳- احمد عثمانوف (روسیه) ۴- بولات ساکایف (قزاقستان) ۵- محمد نخودی (ایران)

وزن ۸۶ کیلوگرم: ۱-مایلز امینه (سن‌مارینو) ۲- عظمت دولتبیکوف (قزاقستان) ۳-حسن یزدانی (ایران) ۴- ماگومد شریپوف (بحرین) …۶-دیوید تیلور (آمریکا)

وزن ۹۲ کیلوگرم: ۱-ریضابک آیتموخان (قزاقستان) ۲- میرانی میسورادزه (گرجستان) ۳- عثمان نورماگمادوف (آذربایجان) ۴- فیض‌اله آکتورک (ترکیه)

وزن ۹۷ کیلوگرم: ۱- اخمد تاج‌الدینوف (بحرین) ۲-کایل اسنایدر (آمریکا) ۳- ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان) ۴- گیوی متچراشویلی (گرجستان)

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: ۱-امیرحسین زارع (ایران) ۲-گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۳- دنیل لیگتی (مجارستان) ۴- طاها آکگول (ترکیه)

این رنکینگ تا المپیک بارها و بارها دستخوش تغییر خواهد شد و کشتی‌گیران با شرکت در مسابقات رنکینگ‌دار و قهرمانی قاره‌ها می‌توانند رده بهتری را به خود اختصاص دهند. هر چند  در برخی اوزان به دلائل مختلف از جمله اینکه مدعیان اصلی برای المپیک به جمع نفرات وزن خود اضافه می‌شوند، داشتن رتبه نمی‌تواند خیلی تأثیرگذار باشد.

رده برخی کشتی‌گیران نیز صرفاً به دلیل حضور مستمر در مسابقاتی که امتیاز دارد، بالاست و این هرگز به معنای برتری آنها نیست. دیوید تیلور بهترین مثال برای این موضوع است. او بی‌تردید نفر اول وزن ۸۶ کیلوگرم جهان است که در بلگراد هم صاحب نشان طلا شد اما به دلیل غیبت در مسابقات قاره‌ای و رنکینگ‌دار، همچنان رده بسیار پایین‌تری نسبت به دیگر حریفانش دارد.

قبلی «

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + پنج =