فصد خون شرق تهران
آبینه
خشکشویی
جرثقیل برقی

مشکل پرسپولیس داخلی است

پرسپولیس در ظاهر روزهای آرامی را سپری می‌کند اما به محض برگزاری تمرینات با حضور تماشاگران یا انجام مسابقه می‌توان شاهد اتفاقات زیادی بود.

پرسپولیس در ظاهر روزهای آرامی را سپری می‌کند اما به محض برگزاری تمرینات با حضور تماشاگران یا انجام مسابقه می‌توان شاهد اتفاقات زیادی بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پرسپولیس فصل پیش را به بهترین شکل ممکن به پایان رساند و در فاصله چند روز دو قهرمانی را در رقابت‌های داخلی  در کنار هوادارانش جشن گرفت. در شرایطی که هواداران امیدوار بودند برانکو ایوانکوویچ بعد از کسب چهار جام در چهار فصل مربیگری‌اش، در این تیم بماند او ترجیح داد راهی الاهلی عربستان شود. همین اتفاق کافی بود تا مدیران باشگاه پرسپولیس و البته ایرج عرب مدیرعامل این باشگاه مورد اعتراض شدید هواداران تیم‌شان قرار بگیرند.

شاید اگر مدیریت باشگاه پرسپولیس در روز‌هایی که صحبت از احتمال عدم بازگشت برانکو به ایران بود با اطمینان از ماندن وی حرف نمی‌زد هواداران او را مقصر این جدایی نمی‌دانستند. هواداران پرسپولیس از همین مقطع بود که با مدیریت ایرج عرب مشکل پیدا کردند. بعد از این ماجرا مدیریت باشگاه خیلی سعی کرد باب میل تماشاگرانش عمل کند تا بلکه شرایط تغییر کند اما هرگز این اتفاق رخ نداد.

پُر کردن لیست به هر قیمتی

با وجود اینکه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از برانکو لیست خرید گرفته و او نیز ترجیح داده بود همه نفرات تیمش حفظ و فقط یک یا دو بازیکن بزرگسال به اضافه دو جوان به جمع سرخپوشان اضافه شوند اما با رفتن وی با چند بازیکن بزرگسال برای سرخپوش شدن مذاکره شد. نفراتی چون مهدی طارمی، رامین رضاییان، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان که از این جمع سه‌ نفرشان جذب شدند. خرید‌هایی که قربانی هم داد و بازیکنانی چون سروش رفیعی، شایان مصلح و مهدی شریفی در حالی که اکثر تیم‌ها بازیکنان لیگ برتری خود را جذب کرده بودند، در لیست مازاد پرسپولیس قرار گرفتند. نکته جالب اینکه در بین خرید‌های انجام شده فقط امیری بود که مورد استقبال هواداران پرسپولیس قرار گرفت.

روش عجیب در انتخاب سرمربی

رب در انتخاب سرمربی نیز خیلی عجیب عمل کرد.  مسئولان این باشگاه ابتدا قصد داشتند گزینه داخلی استخدام کنند اما خیلی زود تغییر عقیده داده و تصمیم گرفتند به جای پرداخت پول برانکو، سرمربی خارجی استخدام کنند. در ادامه چند روزی را به بررسی گزینه‌های خارجی خود پرداختند و چند نفر را گلچین کرده و در سفری تیمی به ترکیه با این مربیان وارد مذاکره شدند. در نهایت گابریل کالدرونی به ایران آمد که ابتدا در گزینه‌های مطرح شده نبود. وقتی هم که رقم قرارداد او لو رفت (حدود ۸۰۰ هزار دلار برای یک فصل) مشخص شد مبلغ قراردادش از برانکو هم بیشتر است.

استارت سرخپوشان و موضع‌گیری شدید هواداران

ا آغاز دور جدید تمرینات پرسپولیس زیر نظر کریم باقری در همان جلسه اول هواداران این تیم با حضور در ورزشگاه شهید کاظمی به شدت علیه ایرج عرب و حتی محسن خلیلی که مشاور اول او در همه تصمیمات بود، موضع گرفتند. این دسته از هواداران بعد از رفتن برانکو نیز بیش از یک هفته با حضور جلوی ساختمان باشگاه پرسپولیس همین شعارها را سر داده بودند. شعار‌های تند آنها کافی بود تا تمرینات پرسپولیس پشت درهای بسته برگزار شود. وقتی کالدرون هم آمد به هواداران اجازه ورود به ورزشگاه شهید کاظمی داده نشد. در ادامه با برگزاری جام شهدا باز هم شاهد اعتراض‌های هواداران پرسپولیس به مدیریت عرب و خلیلی بودیم اگر چه مخاطب اصلی آنها مدیریت باشگاه پرسپولیس بود. بعد از این اتفاق باز هم شاهد این بوده و هستیم که تمرینات و بازی‌های دوستانه پرسپولیس پشت درهای بسته برگزار می‌شود.

افزایش بدهی‌ها و رقم قرارداد‌ها

دون تردید عدم تسویه حساب با برانکو ایوانکوویچ  و همچنین دستیارانش به همراه ماریو بودیمیر در کنار بالا رفتن ۳۰ تا ۴۰ درصد قرارداد مالی بازیکنان پرسپولیس در آینده برای این باشگاه عواقب خوبی در پی نخواهد داشت. این در شرایطی است که باشگاه پرسپولیس در پرداخت دستمزد سنگین کالدرون هم در همین اول راه به مشکل خورده است. شاید چنین مواردی باعث شود هر مدیری حاضر به کار کردن در این باشگاه نشود. اینها مواردی است که هواداران را هم نسبت به آینده تیم‌شان نگران می‌کند.

پرسپولیس با عرب به آرامش نمی‌رسد؟

تفاقاتی که در فصل نقل و انتقالات در باشگاه پرسپولیس رقم خورد کار را به جایی رساند که یکی از اعضای هیئت مدیره این باشگاه به وزارت ورزش اعلام کرد چنانچه قرار باشد عرب به کارش ادامه دهد او استعفا خواهد کرد. این اتفاق هم با ادامه کار عرب در پرسپولیس رخ داد و مهرداد هاشمی که نقش اصلی را در پرداخت قسط آخر طلب برانکو ایفا کرده بود ترجیح داد برای خدشه‌دار نشدن کارنامه مدیریتی‌اش از سمت خود استعفا کند. استعفایی که هنوز مورد موافقت وزارت ورزش قرار نگرفته است. در این میان مشخص نیست وزارت ورزش واقعا قصد حمایت از عرب را دارد یا اینکه به دنبال گزینه مناسب برای جانشینی او است.

شواهد امر نشان می‌دهد وزارت ورزش هم از حساسیتی که هواداران پرسپولیس به مدیریت این باشگاه دارند، آگاه است. ضمن اینکه با شروع لیگ قطعا مدیریت باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند با برگزاری تمرینات تیمش پشت درهای بسته به نوعی صدای اعتراض هواداران تیمش را نشنود. در حال حاضر و با توجه به آنچه در بالا گفته شد ادامه حضور عرب در پرسپولیس می‌تواند آرامش را از این تیم دور کند. شاید با شروع لیگ این موضوع بیش از گذشته خودش را نشان دهد. در واقع مشکل پرسپولیس این روزها داخلی است و آنقدر که مشکل داخلی این تیم را اذیت کرده، مشکلات بیرون از باشگاه به سرخپوشان ضربه نزده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 9 =