برای افزایش عضله‌سازی، پروتئین را کی مصرف کنیم؟

⁉️ برای افزایش عضله‌سازی، پروتئین را کی مصرف کنیم؟

👈 افرادی که به منظور کسب قدرت و حجم تمرین می‌کنند، با مصرف ۱.۵ الی ۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، بهترین نتیجه را کسب می‌کنند.

✅ پروتئین را در چند وعده بخورید، بهترین پیشنهاد:
👈 یک وعده بعد از بیدار شدن از خواب؛
👈 یک وعده قبل تمرین و بعد تمرین؛
👈 یک وعده قبل از خواب.

✅ تقسیم مصرف پروتئین در ۳ وعده یا بیشتر در طول روز به جای مصرف کل پروتئین مورد نیاز در یک وعده، باعث سنتز پروتئین بالاتر می‌شود.

⏰ تمرینات قدرتی سنتز پروتئین را در افراد مبتدی و افرادی که بعد از مدتی وقفه دوباره به ورزش پرداخته‌اند تا ۴۸ ساعت و در افراد با تجربه تا ۲۴ ساعت بالا می‌برد.

✅ “پنجره فرصت” مصرف پروتئین، حدود ۴ الی ۶ ساعت نزدیک تمرین است. یعنی اگر در این زمان وعده غذایی پر پروتئین را ۲ ساعت قبل و ۲ ساعت بعد تمرین مصرف کنید، بیشترین سود را خواهید برد.
وعده غذایی بعد تمرین اگر حاوی کربوهیدرات نیز باشد باعث بهبود نتایج حاصله از مصرف پروتئین می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 13 =

آخرین دیدگاه‌ها