فصد خون شرق تهران
آبینه
خشکشویی
جرثقیل برقی

هفته اول لیگ برتر انگلیس ؛منچستریونایتد_انگلیس

هفته اول لیگ برتر انگلیس

منچستریونایتد و چلسی در هفته اول لیگ برتر انگلیس  در اولدترافورد به مصاف هم خواهند رفت.به گزارش خبرورزشی، اولین هفته فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ لیگ برتر انگلیس با یک بازی جذاب و پرهیجان بین دو تیم بزرگ به پایان خواهد رسید. امشب در اولدترافورد از ساعت ۲۰ منچستریونایتد میزبان چلسی خواهد بود. شاید این یکی از متفاوت‌ترین نبرد‌های دو تیم در ۲ دهه اخیر باشد، چراکه ستاره‌های سابق قرمز و آبی روی نیمکت تیم‌شان نشسته‌اند و هرکدام هم به دلایلی تصمیم گرفته‌اند تیمی جوان‌تر و پرانگیزه‌تر از سال‌های گذشته را برای فصل جدید آماده کنند. آنتونی تیلور داور این جدال حساس خواهد بود.

منچستریونایتد؛ شاگرد اولِ سرالکس

هنوز هم که هنوز است سایه سرالکس فرگوسن روی نیمکت منچستریونایتد سنگینی می‌کند. وقتی یک مربی می‌خواهد روی نیمکت اولدترافورد بنشیند یکی از اولین تصاویری که جلوی چشمانش می‌بیند نام فرگوسن است که روی یکی از جایگاه‌های ورزشگاه نقش بسته. درباره سال‌های پسافرگوسن حرف‌های زیادی زده و هنوز حرف‌های زیادی باقی است. مربیانی که یکی پس از دیگری آمدند، اما تیم هر کدام هیچ نشانی از تیمی که سال‌ها بر لیگ برتر سلطنت کرد را بروز ندادند. از میانه‌های فصل قبل وقتی مورینیو رفت نوبت به یکی از شاگردان سرالکس رسید. اوله‌گنار سولشائر با تفکر متفاوتی آمد و تا حدودی هم موفق بود.

حالا تیمی را روانه مسابقات لیگ برتر خواهد کرد که خودش ساخته. تیمی که جوان‌تر شده و شاید یک‌دست‌ترین تیم در دوران پسافرگوسن باشد. بین شاگردان فرگوسن در سال‌های طلایی، تعویض طلایی‌اش بهترین مربی بوده است. سولشائر کاملاً مورد تأیید فرگوسن است و این مسئله به هواداران اطمینان می‌دهد و فصل جدید را با امید شروع خواهند کرد. می‌دانند شانس چندانی برای قهرمانی نخواهند داشت، اما باید جرقه‌هایی از تیمی که می‌تواند سال‌های آتی به کورس قهرمانی برگردد را ببینند. شروع با چلسی در اولدترافورد خواهد بود. یک نبرد سخت در گام اول که سولشائر تیمش را حسابی برای آن آماده کرده است.

چلسی؛ فرانکی و دشوارترین روز‌های آبی

در باشگاه چلسی عادت کرده بودند مربیانی بیایند که در کوتاه‌مدت موفق باشند. مربیانی که همان فصل نخست قهرمان شدند یا حداقل در کورس قهرمانی بودند. تیمِ مائوریتسیو ساری نتوانست مثل آن‌ها باشد. به‌سختی جایگاه سوم را از تاتنهام گرفت و هواداران را هم چندان راضی نکرد. مثل اینکه مربی ایتالیایی نتوانست چندان با جَو فوتبال انگلیس خو بگیرد و اولین پیشنهاد خوبی که از ایتالیا به دستش رسید باعث شد بلیت بگیرد و به سرزمین چکمه‌ای برگردد. حالا دیگر خبری از ساری نیست و البته خبری هم از خرید بازیکن نخواهد بود. باشگاه چلسی از نقل‌وانتقالات برای ۲ پنجره محروم شده و در این شرایط کمتر مربی بزرگی حاضر به نشستن روی نیمکت این تیم می‌شد.

در بهترین زمان ممکن فرانک لمپارد با دربی‌کانتی خودی نشان داد تا هواداران خواهان بازگشتش شوند. اتفاقی که مرهمی بر درد‌های چلسی بود. البته این تیم کم‌ستاره نیست، ولی اگر کمبودی باشد حداقل تا یک سال دیگر نمی‌توانند برطرف کنند. باشگاه از لمپارد انتظار چندانی ندارد. شاید رسیدن به لیگ قهرمانان کافی باشد. با این حال لمپارد هم باید در استمفوردبریج توانایی‌های مربیگری‌اش را به رخ بکشد تا باشگاه با اطمینان از او برای سال‌های آتی حمایت کند. درست مثل سولشائر، بازی اول فصل که یکی از بزرگ‌ترین نبردهاست می‌تواند برگ برنده برای لمپارد باشد.

هفته اول لیگ برتر انگلیس ؛منچستریونایتد_انگلیس

آخرین جدال

تساوی یک-یک در اولدترافورد در آخرین بازی دو تیم لیگ برتر به ثبت رسید. برای منچستریونایتد، ماتا گلزنی کرد و آلونسو هم تنها گل چلسی را زد.

آمار بازی

۵۴) در ۵۴ نبرد لیگ برتری بین منچستریونایتد و چلسی، شیاطین‌سرخ ۱۵ برد داشته‌اند و آبی‌های لندن ۱۸ بازی را برده‌اند. ۲۱ بازی هم مساوی شده است.
۱۸) منچستریونایتد با ۱۸ برد بهترین آمار را در بازی‌های نخست تاریخ لیگ برتر داشته و چلسی هم با ۱۷ برد در این آمار تیم دوم است.
یک) شیاطین‌سرخ فقط یک بازی از ۲۶ دیدار اول خانگی‌شان در لیگ برتر را باخته‌اند. ۱۹ برد و ۶ تساوی حاضر کار دیگر دیدار‌های اولِ خانگی یونایتد بوده است.
۶) ۶ برد آخر چلسی در اولدترافورد برابر منچستریونایتد در لیگ برتر تحت هدایت ۶ مربی متفاوت (هادل، گولیت، رانیری، مورینیو، آنچلوتی و بنیتس) به دست آمده است. از این ۶ مربی، ۵ مربی در اولین حضورشان در اولدترافورد پیروز شدند. فقط رانیری در این آمار جای نگرفته است.

یک) چلسی در ۲۰ فصل اخیر فقط یک مرتبه در هفته نخست لیگ برتر باخته که سال ۲۰۱۷ برابر برنلی بود. در ۱۹ بازی دیگر ۱۶ برد و ۳ تساوی داشته‌اند.
۶) منچستریونایتد در ۶ بازی آخر لیگ برتری‌اش برابر چلسی شکست نخورده، ۲ برد داشته و ۴ تساوی.
۷۱) بیش از هر تیمی در لیگ برتر چلسی به منچستریونایتد گل زده که ۷۱ گل بوده و بیش از هر تیمی هم همین تیم لندنی یونایتد را شکست داده که در ۱۸ بازی بوده است.
۶) از آخرین برد چلسی در لیگ برتر در اولدترافورد ۶ سال می‌گذرد. جالب اینجاست که تک‌گل چلسی در آن بازی را ماتا زد که حالا بازیکن شیاطین‌سرخ است.

۶) منچستریونایتد از ۶۵ بازی آخرش در اولدترافورد در لیگ برتر فقط ۶ بازی را باخته که نیمی از آن‌ها برابر منچسترسیتی بوده است.

۲) فصل قبل شیاطین‌سرخ فقط در ۲ بازی خانگی برابر کریستال‌پالاس و لیورپول کلین‌شیت کردند که بدترین آمارشان از فصل ۱۹۶۳-۱۹۶۲ به بعد بود.
یک) این نخستین نبرد منچستریونایتد و چلسی تحت هدایت مربیانی است که پیش از این سابقه بازی در تیم‌شان را داشته‌اند.
۳۱) فرانک لمپارد در ۳۱ بازی که به‌عنوان بازیکن برابر منچسترسیتی قرار گرفته ۱۱ برد، ۱۰ تساوی و ۱۰ شکست داشته است.

مصدومان و محرومان

اریک بایی مصدوم است، الکسیس سانچس آماده نیست و پل پوگبا هم شاید با آسیب‌دیدگی که دارد به این بازی مهم نرسد. روبن لوفتوس‌چیک و کالوم هادسون‌اودوی هم مصدومان چلسی هستند که قطعاً به نبرد اولدترافورد نمی‌رسند. آنتونیو رودیگر و ویلیان هم وضعیت‌شان برای این بازی مبهم است.

ترکیب احتمالی دو تیم

منچستریونایتد: دخئا، وان‌بیساکا، لیندلوف، مگوایر، شاو، ماتیچ، مک‌تامینی، جیمز، رشفورد، پوگبا و مارسیال
چلسی: آریسابالاگا، آسپلیکوئتا، زوما، کریستنسن، امرسون، ژورژینیو، کانته، پدرو، مونت، پولیشیچ و آبراهام

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =