فصد خون شرق تهران
آبینه
خشکشویی
جرثقیل برقی

ژیمناستیک ایران می‌تواند در جهان مدعی باشد

ژیمناستیک ایران می‌تواند در جهان مدعی باشد/ اسپانسر شخصی ندارم و فقط از جوایز مسابقات استفاده می‌کنم!

ژیمناستیک ایران ؛سعیدرضا کیخا در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ژیمناستیک ایران می‌تواند در جهان مدعی باشد/ اسپانسر شخصی ندارم و فقط از جوایز مسابقات استفاده می‌کنم!ژیمناست ارزنده کشورمان گفت: قوانین جدید راه بسیار خوبی هرچند هم محدود باز کرده است تا افراد تخصصی‌کار شانس کسب سهمیه داشته باشند.

سعیدرضا کیخا ژیمناست ارزنده کشورمان که جزو شانس‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو محسوب می‌شود طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص اردوهای تیم ملی ژیمناستیک بیان کرد: اردویی که در پیش خواهیم داشت با حضور ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی آلمان برگزار می‌شود. ما ژیمناست‌های بسیار خوبی در همه وسایل داریم که آینده‌دار هستند. اما به لطف خدا من نتواستم موفقیت‌های بیشتری را به دست بیاورم، بیشتر پرچم ایران را به اهتزاز در بیاوریم و بین کشورهای خارجی نشان دهم که ایرانی‌ها هم می‌توانند در ژیمناستیک مدعی باشند. اختلاف سطحی که بین من و ژیمناست‌های دیگر وجود دارد علاوه بر مدال‌هایی که کسب کردم به دلیل حرکاتی است که در فدراسیون جهانی به نام خود به ثبت رساندم.

وی افزود: من ۶ حرکت را در کتاب بین المللی داوری به نام خودم ثبت کردم و تنها ژیمناست در دنیا هستم که ۶ حرکت به نام خود دارد. هدف اصلی من برای مسابقات پیش رو کسب سهمیه المپیک است و بیشتر تمرکز خود را روی آن موضوع گذاشتم. حرکاتی در ذهنم برای به ثبت رساندن دارم اما باید آن‌ها را برای بعد از کسب سهمیه المپیک بگذارم.

ایداع حرکات توسط کیخا

کیخا در رابطه با ابداع حرکات خود عنوان کرد: من از سنین پایین به بحث داوری علاقه داشتم و همیشه کتاب‌های داوری را مطالعه می‌کردم. این موضوع باعث شد تسلط نسبتا خوبی روی بحث داوری داشته باشم و بتوانم حرکات جدیدی را ابداع و در مسابقات رسمی جهانی اجرا کنم تا به ثبت برسد.

ژیمناست ارزنده کشورمان اظهار داشت: وقتی یک حرکات ابداعی وارد کتاب داوری فدراسیون جهانی می‌شود، همه‌ی ژیمناست‌های دنیا می‌توانند آن حرکات را اجرا کنند. حرکاتی که من ثبت کردم از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و ژیمناست‌ها با اجرای آن‌ها می‌توانند امتیاز خود را بالا ببرند، این موضوع باعث افتخار کشورمان است.

وی ادامه داد: بعضی از ژیمناست‌ها به دلیل فیزیک بدنی خاص و استایل خوبی که دارند، وقتی این حرکات را اجرا می‌کنند از لحاظ ظاهری با کیفیت بالاتری دیده می‌شود و بیشتر به دل تماشاچیان می‌نشیند.

کیخا در مورد تغییر روند کسب سهمیه المپیک خاطر نشان ساخت: پیش از این کسانی که تک وسیله‌کار بودند، همیشه پشت درهای بسته المپیک می‌ماندند و سهمیه به صورت تیمی توزیع می‌شد. اما قوانین جدید راه بسیار خوبی هرچند هم محدود باز کرده است تا افراد تخصصی‌کار شانس کسب سهمیه داشته باشند.

دارنده مدال برنز جهانی ژیمناستیک تصریح کرد: درست است که من در ۶ وسیله کار می‌کنم و هرکجا که نیاز باشد به تیم کمک و در مسابقات تیمی وسیله‌های دیگر هم کار می‌کنم، اما وسیله تخصصی من خرک حلقه است که با آن می‌توانم با مدعیان خارجی رقابت کنم.

ژیمناست تیم ملی ایران در پایان گفت: فدراسیون نگاه بسیار خوبی به پیشرفت ژیمناست‌های ایرانی دارد و هرکاری که می‌توانستند را انجام دادند. من اسپانسر شخصی ندارم، اما فدراسیون سال گذشته مبلغی را ماهیانه به من پرداخت می‌کرد. غیر از آن فقط جوایزی که برای بعضی از مسابقات در نظر گرفته شده است را دریافت می‌کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =