فصد خون شرق تهران
آبینه
خشکشویی
جرثقیل برقی

تحلیل دیدار ایران و برزیل نیمه نهایی والیبال جوانان جهان ۲۰۱۹

دیدار ایران و برزیل

 

        دو تیم ایران و برزیل در نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان مقابل یگدیگر قرار گرفتند. دو تیم ایران و برزیل در حالی در نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جوانان جهان برابر هم قرار گرفتند که در مرحله دوم مسابقات تیم برزیل توانست با سه پیروزی برابر روسیه، چین و کره جنوبی به عنوان تیم اول به این مرحله صعود کند. تیم ملی جوانان ایران هم با دو پیروزی برابر آرژانتین و بحرین و شکست برابر ایتالیا به عنوان تیم دوم به این مرحله صعود کرد.در ادامه مطلب تحلیل اختصاصی جهان والیبال از مسابقه والیبال ایران و برزیل را خواهید خواند.

ترکیب ایران و برزیل

ترکیب ایران: تیم ایران بازی را با ترکیب یلی شریفی اسفندیار فلاحت خواه توخته فیض امام دوست و حضرت پور آغاز کرد و این ترکیب به دلیل عملکرد خوب خود تا انتهای بازی بدون تغییر باقی ماند. ترکیب برزیل: برزیل هم بازی را با ترکیب ادسون ویکتور آنجلیوس رسلی آگوستو ووس و بللو شروع کرد. این ترکیب در طول بازی شاهد تغییرات زیادی بود و گاویو مربی این تیم سعی کرد با انجام تغییرات روند بازی را تغییر دهد که موفق به انجام این کار نشد.

 ست اول      ست اول این دیدار تا امتیاز ۱۰ نزدیک دنبال شد اما تیم ملی ایران با سرویس ها خوب خود توانست در میانه ست اختلاف امتیاز خوبی ایجاد کند. این اختلاف امتیاز سبب شد تا بازیکنان ایران بدون فشار بازی را پیگیری کنند. یلی و شریفی در این ست بیشترین امتیازات رو برای ایران کسب کردند. تنها نکته منفی ست اول برای ایران نداشتن امتیاز دفاع روی تور مستقیم بود.
ست دوم
     ست دوم از ابتدا با برتری ایران آغاز شد. سرویسهای خوب اسفندیار و چند دفاع روی تور مستقیم از عوامل اصلی این اختلاف امتیاز بود. اختلاف امتیاز ایجاد شده در ابتدای ست به تدریج در ادامه بیشتر شد و ایران توانست این ست را با اقتدار با حساب ۲۵ بر ۱۴ پیروز شود.
ست سوم
     با شروع ست ست سوم روحیه بالای بازیکنان ایران و در هم ریختگی بازیکنان برزیل مشهود بود. تیم ایران توانست به مانند ست گذشته از همان ابتدا اختلاف امتیاز خوبی ایجاد کند. هر چند در مقاطعی از بازی برزیل سعی در کاهش فاصله امتیازات داشت اما موفق به انجام این کار نشد و ست سوم هم با حساب ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران خاتمه یافت. تحلیل خوب ایران       مهمترین نکته این دیدار تحلیل و آنالیز خوب تیم ایران از برزیل بود. تیم ایران می دانست که کلید پیروزی بر برزیل زدن سرویهای خوب و هدف دار است. گرفتن ۹ امتیاز مستقیم سرویس نشان دهند این است که تیم ایران در انجام این مهم موفق بوده است.
     علاوه بر امتیازات مستقیمی که از سرویس به دست آمد سرویسهای پرشی موجی ایران هم به گونه ایی بود که بیشتر ساعدهای ویکتور (از بهترین‌ها برزیل در این تورنمنت) را هدف قرار می داد و هم سبب کاهش قدرتی حمله برزیل شده بود.


     دریافتهای خوب ایران و زهر دار نبودن سرویس های برزیل سبب شده بود تا توپ ها به خوبی در اختیار فلاحت خواه قرار گیرد تا او هم به خوبی اسپکرهای تیم را تغذیه کند.
    پوریا یلی با کسب ۱۷ امتیاز از اسپک و آمار ۶۸ درصد موفقیت در اسپک عملکرد خیره کننده ایی از خود به جا گذاشت. یلی همچنین ۱ امتیاز هم از دفاع روی تور کسب کرد و در مجموع با ۱۸ امتیاز امتیازآورترین بازیکن مسابقه لقب گرفت.


     نکته قابل توجه دیگر تجربه بالای بازیکنانی مثل یلی حضرت پور و شریفی بود. این بازیکنان کلیدی در امتیازات حساس به خوبی به کمک سایر بازیکنان امده بودند. در چندین صحنه و رالی در بازی شاهد بودیم که شریفی به جای استفاده از قدرت دقت را چاشنی کار خود می‌کرد و توپ ها را به راحتی در زمین برزیل تبدیل به امتیاز می کرد. همین عملکرد باعث تضعیف روحیه بازیکنان برزیل نیز شده بود.   نکته منفی بازی برای ایران
     شاید تنها نکته منفی این مسابقه برای شاگردان عطایی استفاده کم تر از بازیکنان سرعتی و همچنین حرکت پایپ در تیم بود. این در شرایطی بود که توپ ها اکثرا به خوبی در اختیار پاسور قرار می گرفت. این عدم تنوع پاس در تیم ملی ایران ممکن است در بازی فینال برای ما دردسر ساز شود.
   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − سه =