فصد خون شرق تهران
آبینه
خشکشویی
جرثقیل برقی

جام خیریه انگلیس؛ لیورپول یک (۴) – منچسترسیتی یک (۵)

در جام خیریه انگلیس منچسترسیتی باز هم یک قهرمانی را از لیورپول گرفت

در جام خیریه انگلیس منچسترسیتی باز هم یک قهرمانی را از لیورپول گرفت

منچسترسیتی با برتری در ضربات‌پنالتی برابر لیورپول موفق شد برای دومین سال متوالی مثل لیگ برتر قهرمان جام‌خیریه شود.به گزارش خبرورزشی، امروز در ورزشگاه ومبلی فصل جدید فوتبال انگلیس با برگزاری دیدار سوپرجام یا همان جام خیریه آغاز شد، دیداری که در آن منچسترسیتی قهرمان سه‌گانه فصل قبل و لیورپول نایب‌قهرمان لیگ برتر به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان گواردیولا با برتری در ضربات‌پنالتی قهرمان شدند.

جام خیریه انگلیس؛ لیورپول یک (۴) - منچسترسیتی یک (۵)

شروع بازی

بازی پرهیجان و زیبا آغاز شد و موقعیت‌هایی هم به‌دست آمد که نخستین تیمی که به گل رسید منچسترسیتی بود. در دقایقی که گواردیولا مجبور شد سانه را به‌دلیل مصدومیت بیرون بکشد، خط دفاعی لیورپول به هم ریخت و دروازه آلیسون باز شد. ارسال زینچنکو، تأثیر داوید سیلوا و ضربه نهایی استرلینگ در دقیقه ۱۲ که با گلزنی بازیکن سابق سرخ‌های مرسی‌ساید به این تیم همراه شد.

جام خیریه انگلیس؛ لیورپول یک (۴) - منچسترسیتی یک (۵)

عملکرد لیورپول

در ادامه هیجان بازی فروکش کرد و تنها فرصت خوب را سیتی داشت که این مرتبه ضربه استرلینگ را آلیسون مهار کرد. لیورپول هم که عملکرد چندان خوبی در این نیمه نداشت نتوانست موقعیت خوبی به‌دست آورد.

لیورپولی‌ها در نیمه دوم بازی را در دست گرفتند تا گل تساوی را بزنند. بدشانس هم بودند که دقایق ۵۷ و ۵۸ توپ‌های‌شان به تیر دروازه برخورد کرد. ابتدا ضربه فان‌دایک روی کرنر ارسالی به تیر افقی برخورد کرد و باز هم مثل جدالی قبلی دو تیم در لیگ برتر میلیمترها به کمک سیتی آمد تا توپ وارد دروازه نشود. لحظاتی بعد هم هنرنمایی صلاح و ضربه‌اش به تیر عمودی برخورد کرد.

تلاش‌های لیورپول در دقیقه ۷۸ نتیجه داد. ارسال روی دروازه به فان‌دایک رسید و مدافع هلندی توپ را مجدداً ارسال کرد تا زوجش در خط دفاعی ماتیپ با ضربه سر گل تساوی را بزند.

جام خیریه انگلیس؛ لیورپول یک (۴) - منچسترسیتی یک (۵)

در دقایق باقی‌مانده بازی هم لیورپول تیم برتر میدان بود و فرصت‌هایی عالی برای پیروزی داشتند. مهم‌ترین آن‌ها موقعیت خوبی بود که صلاح ابتدا ضربه‌اش را به استونز کوبید و سپس با ضربه سر توپ را روانه دروازه کرد، اما واکر با قیچی‌برگردان تماشایی از روی خط این توپ را برگرداند تا تیمش از گل خوردن نجات پیدا کند.

جام خیریه انگلیس؛ لیورپول یک (۴) - منچسترسیتی یک (۵)

در وقت‌های معمول بازی با تساوی یک-یک به پایان رسید تا تکلیف قهرمان در ضربات‌پنالتی مشخص شود. در این ضربات هم برای لیورپول شکیری، لالانا، چمبرلین و صلاح گل زدند و ضربه واینالدوم را براوو مهار کرد. برای سیتی هم گوندوغان، برناردو، فودن، زینچنکو و ژسوس همگی ضربات‌شان را تبدیل به گل کردند تا این تیم ۵ بر ۴ پیروز شود.

جام خیریه انگلیس؛ لیورپول یک (۴) - منچسترسیتی یک (۵)

به این ترتیب منچسترسیتی برای دومین سال متوالی مثل لیگ برتر قهرمانی جام‌خیریه را هم به افتخاراتش افزود و با توپ‌هایی که میلیمتری و سانتی‌متری وارد دروازه‌اش نشد یک قهرمانی دیگر را از لیورپول گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =