اهمیت تمرینات قدرتی برای شناگران مستر

اهمیت تمرینات قدرتی برایشناگران مستر

شناگران مستر مرد یا زنی که برای کسب نتیجه‌ی خوب جدی هستند، باید تمرینات قدرتی را در برنامه‌ی تمرینی خود بگنجانند. درحالی‌که تمرینات قدرتی باید یک بخش مهم از برنامه‌ی تمرینی شناگران جوان و بزرگسالان باشند، این تمرینات برای شناگران مستر نیز ضروری هستند. تمرینات استقامتی میتوکندری‌ها، مویرگ‌ها، عملکرد تنفسی و گردش خون را به میزان زیادی حفظ می‌کنند؛ و شناگران مستر به اندازه تمرینات سرعتی که در برنامه‌ی تمرینی خود دارند، می‌توانند بخشی از قدرت و اندازه‌ی عضلات خود را حفظ کنند.

هرچند، میزان کاهش بافت عضلانی و در نتیجه کاهش قدرت و توان عضله به‌طور چشمگیری با تمرینات قدرتی در خشکی جبران نمی‌شود؛ بنابراین با افزایش سن، بهترین شیوه برای کاهش افت اجتناب‌ناپذیر در بافت و قدرت عضله آن است که شناگران تمرینات مقاومتی در خشکی را نیز انجام دهند. متخصصین برآورد کردند که از دست دادن معمول عضلاتی که با افزایش سن اتفاق می‌افتد، با تمرینات قدرتی منظم تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. پینگ بک: دریل زمان‌بندی نفس‌گیری در شناي پروانه - تنار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی